Yusuke Kozaki gran artista del Màniga, il·lustrador i dissenyador de personatges

Yusuke Kozaki gran artista del Màniga, il·lustrador i dissenyador de personatges. És considerat una dels principals estels ,en ascens, en l’escena de la cultura pop de Japó.
Il·lustrador i dissenyador gràfic japonès, Yusuke Kozaki va estudiar publicitat abans de dedicar-se a crear personatges.
Kozaki, va nàixer en Yokohama en 1978, va guanyar el premi de Màniga Young Talent in the 215th. A més del 40th Chiba Tetsuya Award continuació, que li va donar l’oportunitat de publicar la seua primera història “Mikakunin Higoshojo Kaoru” en la revista Young. El món de l’art es va adonar i les portes del món professional del Màniga se li van obrir per a ell. En 2002, crea la seua primera història en format llarg “Kyoko Karasuma”,publicat en la revestisca B-Street.
A més de la seua experiència en el Màniga, també és conegut pel seu treball en animació. Kozaki va diversificar el seu talent en convertir-se en un dissenyador de personatges de diversos estudis d’animació, com Gonzo. El seu primer treball va ser en 2005 amb Speed Grapher, de Studio Gonzo. Després d’aquesta experiència, va ampliar el mateix desenvolupant personatges per a, animació, pel·lícules i videojocs. Les seues aportacions més conegudes són els dissenys de personatges de Fire Emblem (Awakening, Fates i Heroes), No Habite Heroes (1, 2 i el còmic) i els dissenys dels líders d’equip i el professor Willow de Pokemon GO.
Les seues habilitats i creativitat poden ser vistos en l’anime Speed Grapher i Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto . A més el sr. Kozaki compta amb impressionants treballs en el món del videojoc. Conegut a Estats Units per títols com Osu! Tatakae! Ōendan , Senyor de Vermilion , No Habite Heroes , Alliberament Maiden i Fire Emblem: Awakening .
Abans de començar l’entrevista i després d’un intercanvi previ de paraules. Luis, l’intèrpret que van posar a la nostra disposició i al que agraïm la seua col·laboració, ens comenta que el dia anterior van estar menjant paella en les rodalies de la ciutat i que no li va disgustar, ens alegrem.
València notícies: Benvingut Sr. Kozaki, i gràcies per concedir-nos aquesta entrevista.
Valencià : És la primera vegada que visita Espanya? Com s’ha sentit en arribar?
Yusuke Kozaki: Si. M’ha sorprès molt veure que hi ha tanta gent que li agrada la cultura japonesa. He visitat abans França i Anglaterra i de tots, potser França siga en el qual més afició al Màniga he vist, però després de veure com són els valencians, per descomptat no tenen gens que envejar-los als francesos.
Valencià : .:Per què ha volgut dedicar-se al Màniga abans que al disseny?
Yusuke Kozaki.: El meu pare era dissenyador gràfic, açò m’ha influït a l’hora de tenir una carrera creativa, però mai vaig tenir la intenció de fer exactament el mateix treball que ell. Llavors, així com el meu pare era dissenyador gràfic tradicional, jo em vaig tirar per la part més de l’entreteniment, el Màniga, l’Anime i els videojocs.
Valencià : : Si parlem del seu treball. El seu estil és molt definit sobretot amb les ombres i els traços o línies molt nets, Té algun tipus d’influència o inspiració en el seu treball?
Yusuke Kozaki.: En la meua carrera m’he estès a tots els mitjans, he treballat en Anime, he treballat en videojocs. Però inicialment vaig voler dedicar-me a guanyar-me la vida dibuixant a través del Màniga. Llavors, en el Màniga la línia és molt important perquè solament uses blanc i negre, no hi ha més tipus d’efectes i per a arribar a ser bon dibuixant de Màniga, és molt important fer una línia fàcil, una línia que es puga percebre i fàcil de veure. Tenint en compte que a Japó es produeixen moltes pàgines de Màniga en molt poc temps, el fet que el meu treball, en altres mitjans tinga aqueixa mínima reminiscència de línies molt clares i molt fàcils de veure i una claredat visual molt gran, és doncs, una mica influencia que vaig començar per aqueix camí de ser dibuixant de Màniga i de necessitar una línia molt clara i molt fàcil d’interpretar, per a poder dibuixar bé.
Valencià : .: Dóna la sensació que rebaixa una mica els volums agressius del Màniga, tant a nivell corporal com en els rostres, els ulls, creant un estil únic. El seu estil ho ha realitzat amb la finalitat de cridar l’atenció, o com un estil propi que li definisca?
Yusuke Kozaki.: Efectivament, vaig fer un esforç conscient, de tenir un estil realista que es poguera interpretar d’una forma neutral, per a un públic més gran. Per exemple, en els anys vuitanta i noranta en la indústria japonesa, d’alguna manera, s’havien posat bastant de moda els ulls grans, per que en aquella època s’interpretava que els ulls grans era un efecte adorable en els personatges, que els cap a atractius i llavors a poc a poc, cada vegada més els dissenyadors i els animadors volien acontentar al públic i hi havia una apreciació que que el públic demandava aquest tipus d’estètica. Cada vegada més, feien més produccions amb aquest estil, llavors, la qual cosa ocorria és que cada vegada s’anava estrenyent el nombre de persones que a les quals li podia agradar una animació concreta, perquè cada vegada l’expressió era més estereotipada del que és l’Anime japonés. Jo volia era fer alguna cosa diferent, per que el que volia, era fer alguna cosa que poguera acontentar al públic de diferents gammes d’edat o que no vera animació japonesa habitualment. Tenim els estàndards de disseny gràfic de personatges, com podia ser les pel·lícules de Hayao Miyazaki o el dibuixant Masashi Kishimoto,‎ tots dos han tingut un gran èxit internacional i pense que el meu estil és més semblat al seu. El nivell que els seus dibuixos no tenen aqueixa característica caricaturesca, de tret facials molt exagerats, sinó que són més realistes i dedicats a un públic més general, amb més possibilitat d’agradar, a un públic universal. He fet un esforç especifique a tenir aquest tipus d’estil .
Valencià : : Quin personatge creu que va poder ser el que li va llançar com a estel del Màniga? i Li ha ajudat el realitzar els dissenys dels líders d’equip i el professor Willow de Pokemon GO?
Yusuke Kozaki.: Quan vaig participar en el joc Fire Emblem (Awakening) era un joc del que coneixia tota la saga des de feia molt temps i va anar la meua primera oportunitat de treballar dissenyant els personatges per a aquest videojoc. Sent la meua primera participació, el resultat que va tenir aqueix joc en el mercat va ser el fet de tenir moltes vendes i es va convertir en un èxit internacional. De manera que vaig sentir que havia contribuït en aqueix èxit i el fet que dibuixara els personatges per a aqueix joc, m’ha brindat una mica el reconeixement mundial, que els dissenys dels meus personatges són bons, són atractius i aqueix va ser el punt de la meua carrera on vaig sentir que m’havia convertit en un dels grans dissenyadors de personatges a Japó.
Valencià : .: Tornant una mica a col·lació amb el que s’ha dit Amb quin va tenir llibertat més creativa, referint-nos a jocs?
Yusuke Kozaki.: De totes les obres de videojocs que he participat, No Habite Heroes és en la qual més he aconseguit tenir una llibertat creativa gran. En comparació de Fire Emblem (Awakening) que és una història del gènere d’espases, bruixeria, fantasia i heroica, els elements que s’utilitzen en ella i que es pot posar en el disseny són bastant limitats. En canvi en No Habite Heroes en ser una obra que ocorre en el temps real, en el temps actual ,a nivell creatiu es podien crear tot tipus d’elements de disseny, tant futuristes, com una mica retro llavors aquesta ha sigut la característica que em va permetre fer un disseny de personatges una mica més lliure, més ampli.
Valencià : .: Té una consola favorita en aquest moment?
I.K.: Com ara estic molt ocupat amb tots els encàrrecs amb prou faenes tinc temps de jugar, però que abans quan era més jove sí. M’agradaven molt els videojocs i jugava un munt, entre els quals més jugava era Tekken, Ace Combat, la saga Tactics Over i de totes les consoles que a les quals he jugat, la que més m’ha agradat ha sigut la súper Nintendo, així cridada a Occident.
Valencià : .: Alguna vegada ha rebutjat un treball que va acabar lamentant?
Yusuke Kozaki.: La meua filosofia a l’hora d’acceptar treball és intentar acceptar la major quantitat possible.Sí, hi ha treballs que he rebutjat per qüestions de pressupost o per planificació, però fins ara en tots els treballs que he acceptat, he realitzat el màxim esforç a aportar tot el possible en el projecte. I dels quals he acceptat, per descomptat, no em penedisc de cap i dels quals he rebutjat tampoc. Però realment no hi ha una gran quantitat de treballs que he rebutjat. Simplement el que faig és intentar adonar-me, al més prompte possible, de si és un projecte en el qual mereix la pena participar. Llavors, si que quan m’estan proposant un projecte i m’adone que és un projecte bo, ho accepte l’abans possible.
Valencià : .: Si pogueres col·laborar amb qualsevol persona, qui seria i per què?
I.K.: En el passat he treballat amb l’estudi Studio Khara que és l’estudi que fa la sèrie d’animació Evangelion, en el passat he pogut treballar al costat d’ells. És un estudi amb el qual m’agrada molt treballar i m’agradaria poder treballar en el futur.
Valencià : .: Parlem de vostè. Si no fóra un artista Màniga , Què li sembla que estaria fent ara?
Yusuke Kozaki.: Segurament estaria treballant en un supermercat. La gent que treballa allí, en el supermercat, no fa hores extra, ja que quan tanca el supermercat tots es van a casa i podria tornar a jugar a la consola o videojocs .
Valencià : .: Quin és la seua pròxima meta o projecte? Seguirà amb açò del Mànigues o es dedicarà a una altra cosa?
I.K.: A nivell professional he aconseguit moltes coses i tinc projectes que encara no s’han publicat o anunciat, que són molt satisfactoris i sent que he aconseguit molt i que a nivell vital vull seguir treballant amb açò molt temps, fins als seixanta i tenir tanta popularitat com ara, com a dissenyador i dibuixant, aqueix seria el meu objectiu .
Valencià : .: A què va més referit. El comentat anteriorment, a sèries Anime o per exemple tema videjuegos?
Yusuke Kozaki.: Si amb si seguir adaptant el meu estil als gustos de cada època, no m’importa el mitjà, que siga de l’entreteniment japonés en general, no tinc predilecció. Yoshiyuki Sadamoto dissenya personatges de Evangelion porta molt temps treballant i té més de 50 anys i ha gaudit de popularitat en totes les èpoques, des que va començar a treballar en la indústria, si poguera tenir una carrera semblant a la d’ell seria l’ideal.
Valencià : .: Algú m’ha preguntat per les xarxes si està casat sr. Kozaki. Li’l diem en veu baixeta per que veiem en la sala ha vingut amb la família.
Valencià : : Sr. Kozaki, gràcies per dedicar-nos el seu temps.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Relació de carrers a València que canviaran el seu nom i com afecta als seus veïns

En compliment amb la Llei de memòria històrica, l'Ajuntament de València ha decidit canviar el nom de 51 carrers relacionats

Cerrar