Turisme València reuneix al sector del comerç per a impulsar el turisme de shopping

En la jornada informativa, Sandra Gómez ha posat en valor la importància de treballar conjuntament perquè el comerç de València pot aprofitar les oportunitats que el turisme li ofereix a nivell de generació de negoci

A més de la primera tinent d’alcalde, han participat Francisco *Cervero, responsable Turisme de Compres de *Turespaña, i Montse Arnau, *manager de Barcelona *Shopping *Line i Barcelona *Shopping *City de Barcelona *Turisme

La primera tinent d’alcalde, Sandra Gómez, ha participat avui en la Jornada Informativa sobre “Turisme de *Shopping” que la Fundació Turisme València ha organitzat per a arrancar amb el programa de producte. Aquest producte té l’objectiu de treballar, juntament amb els propis comerciants, per a posicionar València com una destinació de compres referent.

En la jornada, orientada als comerços de la ciutat de València, han participat també Antonio Bernabé, director de la Fundació Turisme València, Francisco *Cervero, responsable Turisme de Compres de *Turespaña, i Montse Arnau, *manager de Barcelona *Shopping *Line i Barcelona *Shopping *City de Barcelona *Turisme.

Així, Sandra Gómez ha posat de manifest la importància de treballar conjuntament perquè el comerç de València pot aprofitar les oportunitats que el turisme li ofereix a nivell de generació de negoci. Durant la jornada, ha informat als assistents que l’Ajuntament de València ha convocat una línia d’ajudes econòmiques que permet maximitzar la potencialitat del comerç. “Des de la regidoria de Turisme estem abanderant el suport als comerços per a promoure la dinamització de les vendes. L’objectiu fonamental és promocionar el comerç i incentivar el consum, no solament en el mercat intern de la nostra ciutat, sinó també a nivell nacional i internacional. Aquest programa d’ajudes específic interrelaciona el sector comercial i el sector turístic, tots dos motors de desenvolupament econòmic i generadors d’ocupació”, ha afegit.

Antonio Bernabé ha destacat que “hem de treballar conjuntament perquè el “*shopping” a València es convertisca en una motivació per al turista que ens visita o que es planteja visitar-nos. Per açò, en el marc de l’estratègia impulsada per la Fundació Turisme València, anem a formar el grup de treball de “*Shopping”, de la mateixa manera que ja s’ha dut a terme amb “gastronomia”, “*MICE”, o “turisme cultural”, per a impulsar la participació del sector empresarial, potenciar la promoció de València com a destinació de compres i articular una oferta que aporte valor al conjunt dels turistes.”

Per la seua banda Francisco *Cervero, responsable Turisme de Compres de *Turespaña, ha remarcat l’esforç que des de *Turespaña s’està realitzant per a impulsar una promoció conjunta del turisme de compres, aprofitant la tendència alcista de la demanda per part dels turistes i el positiu posicionament que Espanya té com a destinació de *shopping. “Les compres constitueixen en si una activitat turística, com la visita a museus, les excursions o el descans en la platja. L’oferta dels comerços contribueix a la positiva experiència que els turistes tenen en la nostra destinació”. Així mateix, ha afegit que “apostar pel turisme de compres permet, entre uns altres, augmentar la rendibilitat, *desestacionalizar i diversificar el turisme”.

D’altra banda, Montse Arnau, *manager de Barcelona *Shopping *Line i Barcelona *Shopping *City de Barcelona *Turisme, ha detallat com la ciutat de Barcelona porta quasi 20 anys treballant aquest segment del turisme. “Barcelona s’ha posicionat com una destinació referent en el turisme de compres, i prop del 90% dels visitants així ho considera. Hem sigut capaços d’articular una oferta que afig valor i ajuda a redistribuir el turisme pels diferents eixos comercials a través de rutes a comerços organitzades per categories, per exemple, tendisques icona, centenàries i emblemàtiques, de dissenyadors independents, artesans, *ateliers, i/o tendes `*made *in Barcelona´” ha afirmat *Anau. De la mateixa manera, ha remarcat que “són els propis comerços el que han de ‘generar les experiències´ per al visitant, així com compartir, col·laborar, participar i construir – al costat del sector públic- un producte atractiu, competitiu i diferenciat”.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Els regidors de Compromís per Castelló analitzen els dos anys del canvi amb una assemblea oberta

  Els regidors de Compromís per Castelló a l'Ajuntament han analitzat aquest matí els dos primers anys dels 'Governs del

Cerrar