Sevilla i València les millors ciutats per als ciclistes i Madrid la pitjor

OCU ha realitzat una enquesta a 3.685 veïns de deu grans ciutats espanyoles per a esbrinar la seua opinió sobre l’ús de la bicicleta en la seua ciutat. Els resultats són clars: el 68% dels enquestats, la majoria no ciclistes, creu que l’administració local hauria de promoure l’ús de la bici i només un 17% és contrari. OCU també ha preguntat per la valoració sobre geografia, serveis de lloguer, aparca bicis, facilitat per a accedir al transport públic, densitat i velocitat del tràfic i condicions de les vies ciclistes. Els resultats íntegres d’aquesta enquesta es publiquen en la revestisca OCU-Compra Mestra del mes d’abril.

Segons els enquestats per OCU, el principal inconvenient per a pujar-se a la bici són l’excés de tràfic i la falta de vies ciclistes. També, es troba a faltar més infraestructures: carrils bici, més i millors aparcaments específics i uns bons serveis de lloguer. Al mateix temps, els enquestats critiquen l’escassa *intermodalidad de la bici amb el transport públic. Els accidents i els robatoris tampoc animen a utilitzar la bicicleta: respectivament, el 26% i el 29% dels ciclistes han patit aquest problema en els últims cinc anys.

Entre les ciutats analitzades, Madrid destaca pel poc ús de les bicicletes. Existeix una bona quantitat de quilòmetres de vies ciclistes destinats a tal fi, però la majoria està en l’extraradi. La pol·lució i l’excés de tràfic tampoc animen a agafar la bici. La qualitat del servei de lloguer i la falta d’aparcaments específics per a bicicletes també són assignatures pendents.

Sevilla i València, per contra, estan al capdavant en l’ús de la bicicleta: la ciutat del *Turia és on més ciclistes ixen al carrer, ja siga ocasionalment o de manera habitual. La bici constitueix el principal mitjà de transport per a un 12% dels enquestats. Sevilla, per la seua banda, compta amb les millors vies ciclistes i el millor servei de lloguer. No obstant açò, té també el major percentatge de ciclistes que han patit un accident, amb un 33%, i els usuaris es queixen del manteniment de les infraestructures, per la qual cosa pot ser el moment per a tornar a donar un impuls en aquesta àrea.

A Bilbao es troba un obstacle afegit al clima més fred: les costes de la pròpia ciutat i els seus voltants no conviden a usar la bici. Per contra, els usuaris valoren millor que en altres ciutats les opcions disponibles per a pujar la bici en el transport públic. Murcia destaca per tenir la pitjor xarxa ciclista: la pitjor senyalitzada, la més incòmoda i la més insegura per al ciclista, encara que el percentatge d’ús de la bicicleta és bastant alt. Barcelona, per la seua banda, disposa de molts quilòmetres de vies ciclistes i un bon servei de lloguer, i encara que en conjunt està ben valorada, compte encara amb un volum de ciclisme urbà modest. Entre els motius que poden explicar aquesta situació, l’enquesta d’OCU assenyala el disseny poc còmode i segur de les seues vies ciclistes: és una de les ciutats on més se circula per les voreres i on es reflecteix una major conflictivitat amb els vianants.

A Palma, malgrat un clima i una orografia favorables, existeixen alguns punts negres, com la falta de manteniment de les vies ciclistes i un disseny millorable. La xarxa de carrils bici a Saragossa destaca al costat de la de Sevilla, però emmalalteix de problemes de connectivitat. La falta d’infraestructures ciclistes provoca a Màlaga la invasió de les voreres (al costat de Barcelona és la ciutat amb major nombre de queixes referent a açò). A Las Palmas, malgrat posseir un clima immillorable, els seus habitants consideren la geografia de la ciutat com a poc adequada per a anar amb bicicleta, a més de la falta d’infraestructures i les dificultats per a combinar bicicleta i transport públic.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La versió itinerant de la ‘Modernitat Republicana’ del MuVIM arriba a l’Eliana

Després de l'èxit de l'exposició La Modernitat Republicana a València. Innovacions i pervivències en l’art figuratiu (1928-1942) que el Museu

Cerrar