Mulet: “Govern es torna a burlar dels castellonencs que van patir el caos de les obres A7 entre Vilavella i Almenara”

a pregunta: Compromís hem proposat per carta al Ministeri de Foment  que es
plantege alliberar temporalment l’AP-7 entre Nules i Almenara mentre duren els
inajornables treballs de manteniment de la A-7 entre la Vilavella i Xilxes. Mentre
duren els treballs dos dels quatre carrils compartiran tràfic en els dos sentits i
es planteja la N-340 com a alternativa,  cosa que s’ha demostrat ja ineficaç,
perillós i ha posat en peus a nombrosos col·lectius que reclamen liberalitzar la Ap-7
mentre duren els treballs.

En Compromís entenem que és necessari garantir el tràfic d’un volum de
vehicles suficient fins a març de 2017 per a no saturar els altres vials i evitar les
cues i circulació lenta en aquesta comarca a cavall entre les capitals de València i
Castelló.
El Ministeri de Foment sí va trobar més solucions per a evitar els embossos i
problemes de circulació en altres casos similars al de les obres de l’autovia A-7.
Partits polítics, organitzacions de consumidors, l’associació provincial de
transportistes i fins i tot ajuntaments, com el d’Almenara, han intensificat aquests
dies la seua reclamació per a la liberalització de l’autopista AP-7, almenys entre els
dos peatges més propers. El portaveu de la Unió de Consumidors d’Espanya a
Castelló, Juan Carlos Insa, ha recordat que l’autovia del Mediterrani estava ja
saturada abans de l’inici de les obres. Foment va autoritzar en el 2011, a Galícia, el
desviament del tràfic a l’autovia A-8 per unes obres en la carretera N-634 entre les
localitats de Mondoñedo i Lourenzá; en el 2010, el Ministeri va obrir també la
circulació per les autopistes AP-68 i AP-2, a Saragossa, a causa dels alts índexs
de sinistralitat de la N-232 entre Figueruelas i Mallén, i de la N-II, entre Saragossa
i Fraga. L’any passat, Foment i la Generalitat de Catalunya van arribar a un acord
per a bonificar, fins a la meitat del seu cost, el viatge de camions per l’AP-7 entre
Girona i França a causa de la prohibició de circular als vehicles pesats en la NII
per unes obres per a duplicar aquesta calçada.
Per què en altres llocs sí es desvia el tràfic per autopistes de peatge i ací no?

ES RESPON En principi, en el cas plantejat per La seua Senyoria, és possible l’alliberar
de peatge un tram d’autopista, recorrent a la tramitació d’una
modificació concessional, generalment per conveni amb la societat concessionària.
En qualsevol cas, haurà de compensar-se al concessionari pels perjudicis que se li
originen, un dels quals és la pèrdua dels ingressos de peatge deixats de percebre,
als quals legalment té dret. El Ministeri de Foment es troba
estudiant la viabilitat i finançament dels desviaments que per motius de l’execució
d’obra s’està plantejant en algunes autopistes.


Com es veu, NO ES VA RESPONDRE Al PREGUNTAT, per la qual cosa es torna
a preguntar:


Per què en altres llocs sí es desvia el tràfic per autopistes de peatge i ací no?

Resposta:

En el cas que interessa a La seua Senyoria existeixen alternatives per a mantenir el tràfic en el corredor que, si bé no pal·lien totalment les molèsties per les obres, sí resulten equilibrades des d’un punt de vista funcional/econòmic, per la qual cosa no sembla raonable incórrer en un cost evitable per a l’erari públic, que superaria al de les pròpies obres en execució. Quant a la justificació de la necessitat d’aplicació d’aquesta mesura en el tram Nules-Almenara de la A-7, en comparació d’altres casos similars, no sembla un criteri raonable. Ha d’entendre’s que cada cas té problemes diferents que han d’abordar-se de forma diferent, sempre en benefici de l’interès públic que l’Administració té el deure garantir.

Mulet afirma que aquesta resposta és l’enèsima prova del maltractament cap als castellonencs pel govern de Rajoy “ unes simples obres de reparació de l’asfalt van convertir a aquest vial en un infern, tot açò al mateix temps de les interminables i mal fetes obres del tercer fil ferroviari, per la qual cosa l’única opció era l’AP7, de pagament per descomptat, i ens diuen que la mesura que sí apliquen sistemàticament en altres actuacions similars no són aplicables a Castelló, li falta rematar l’afirmació amb alguna frase tipus que açò ens passa per ser de segona o tercera”

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
El Consell Municipal d’Igualtat avalua l’efecte de les 151 mesures incloses en el Pla corresponent a 2016

En la reunió celebrada hui també s'ha tractat l'estat d'elaboració del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere en el

Cerrar