Moliner: “El compromís del Govern acaba amb el llast històric que Castelló tenia per falta d’oportunitats en infraestructures”

El president de la Diputació ha posat en valor la inversió de 3.398 milions d’euros anunciada pel Ministeri de Foment
“De cara al futur la nova plataforma ens va a permetre créixer en serveis amb més rodalies, més AVE i més mercaderies”

6 de juliol. El president de la Diputació, Javier Moliner, ha destacat “la sensibilitat d’aquest Govern amb la província” després que el Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, anunciara ahir una inversió de 3.398 milions d’euros en la província, dels quals 1.700 milions es destinaran a una nova plataforma ferroviària entre Castelló i València, i amb els quals “acaba amb el llast històric que Castelló tènia per falta d’oportunitats en infraestructures”.

En aquest sentit, el president del Govern Provincial ha subratllat com l’esperat anunci realitzat per de la Serna suposa “un salt qualitatiu en qualitat del servei i respon a les demandes històriques que des de Castelló s’han fet obrint-nos les portes per a poder créixer i tenir més oportunitats que acaben traduint-se en ocupació”.

No en va, aquest nou compromís adquirit pel Govern Central amb la província arriba “quan en aquests moments estem en condicions de veure de forma imminent l’arribada de l’alta velocitat a Castelló permetent-nos traure trens en l’ample internacional en el més breu espai de temps” i que els trens AVE arriben a través del tercer carril, adaptació de la via existent.

No obstant açò, “no podem oblidar que entre Castelló i València tots els dies passen al voltant de 80 trens de rodalies, 30 trens regionals i a aqueixos va a veure que sumar-li l’alta velocitat i mercaderies. Açò ens porta a pensar que si en uns anys el transport per mercaderies cresquera molt o si l’alta velocitat agafara freqüències adequades, possiblement en aqueix trajecte s’arribaria a un punt de saturació que aniria en detriment de la qualitat del servei”.

És per açò que Moliner ha subratllat que “para en el futur créixer en servei, amb més rodalies, amb més AVE i amb més mercaderies, a més d’aquesta solució que resol l’immediat era necessari generar aqueixa plataforma exclusiva per la qual puga discórrer l’alta velocitat i que allibere el trajecte convencional”.

Per açò la importància vital d’aquesta plataforma com una infraestructura estratègica per al desenvolupament i dinamització de la província” i que serà una realitat “gràcies a que hem trobat un Govern que ha tingut la sensibilitat de reprendre un projecte clau per a Castelló. Aquesta plataforma ja va estar adjudicada i va anar el Govern de Zapatero en els últims minuts de la seua legislatura el que la va anul·lar. Per açò, en aquell moment es va decidir no esperar al fet que arribara la plataforma i sí trobar una solució immediata que en quatre anys ens ha permès poder fer passar els trens AVE però el que sempre li hem traslladat al Ministeri i ahir el ministre va venir a anunciar és que no volem renunciar a aqueixa plataforma exclusiva que ens va a permetre asseure les bases d’un futur d’oportunitats tenint fins i tot més infraestructures que els nostres competidors”.

I és que aquesta doble via, a més d’implicar una retallada de temps en els viatges connectant Castelló a hora i mitja amb Barcelona i en poc més de dues hores amb Madrid, “ens permetrà duplicar la capacitat la qual cosa permet que es puga plantejar l’eixida per tren de mercaderies per a les nostres empreses com una alternativa realment seriosa i d’altíssima capacitat”.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Puig rebutja la nova proposta de l’objectiu de dèficit de Montoro a les comunitats autònomes

- El President ha defensat el reforç dels serveis públics i ha recordat que "els drets dels valencians no se'n

Cerrar