Més de 175 produccions s’han interessat per València per a rodar en 2017

Els esforços per promocionar València com a plató de rodatge estan donant els seus fruits. La Film Office de la ciutat ha registrat un augment tant en sol·licituds com en expedients que s’obrin perquè les productores puguen treballar en la ciutat.

Segons les dades de l’oficina de rodatges, que treballa amb la Fundació Turisme València, adscrita a l’Ajuntament, en el primer semestre de 2017 s’han registrat 175 sol·licituds, enfront de les 196 del total de 2016 i les 27 de 2015. De moment, el 30% de les sol·licituds han sigut per a rodar anuncis publicitaris, el 20% per a curtmetratges, el 16% per a programes de televisió i 9 llargmetratges s’han interessat per la ciutat.

Des de l’oficina destaquen que no totes les intencions es materialitzen i que algunes tarden més d’un any -com és el cas dels llargmetratges i les grans produccions-, amb el que resulta més complicat fer balanç.

L’any passat València va acollir produccions com Cent anys de perdó (de Daniel Calparsoro, coproducció hispà-argentina), La nit que la meua mare va matar al meu pare (una comèdia dirigida per Inés París), My bakery in Brooklyn (estrenada a Corea del Sud i dirigida per Gustavo Ron), ISM (un musical de Bollywood), El Bar (dirigida per Álex de l’Església), Estimar (Esteban Crespo), Mil cuses que faria per tu (De Dídac Cervera), Dr Who (sèrie de la BBC), Brava, Paella Today (Comèdia de César Sabater), Ride with Norman Reedus (el reality del protagonista de The Walking Dead), Formentera Lady (dirigida per Pau Durà), i diversos rodatges publicitaris de marques com Toyota, Renault, Vodafone.

A per el mercat internacional

L’estratègia de la Film Office per a enguany passa per tenir presència en els grans festivals de cinema. A més de promocionar la ciutat a Berlín, Cannes, Londres i els certàmens nacionals com Màlaga i Sant Sebastià, està previst campanyes en les plataformes especialitzades The Location Guide, Production Paradise i Audiovisual 451.

Els tècnics treballen de la mà del festival Cinema Jove i han coordinat una estratègia de promoció de la ciutat a partir de l’esdeveniment. La idea consisteix a convidar a mitjans nacionals i internacionals, principalment mexicans, portuguesos i polonesos per a aconseguir que parlen de la ciutat en les seues cròniques, així com una oferta gastronòmica per als corresponsals. A més, es preveu la visita de localizadores nord-americans que treballen en grans produccions. Tot, amb l’objectiu d’acostar Hollywood a València.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La Beneficència obri les seues portes per a la Gran Nit de Juliol

La Beneficència se suma a les celebracions d'un dels dies més importants de la Fira de Juliol de València. La

Cerrar