L’assistent virtual *Cortana de Nissan facilitarà el dia a dia dels seus conductors

Els embossos de tràfic formen part del dia a dia de molts conductors espanyols de camí al treball o en els seus desplaçaments vacacionals. A Espanya, Madrid encapçala el rànquing[1] de ciutats on més temps es perd en embossos, amb 39,6 hores anuals de mitjana, seguida de Cartagena (36,8 hores) i Barcelona (33,8 hores). Açò significa que entre un 15 i un 20% del temps que destinem a conduir ho passem en embossos.

Amb l’objectiu de fer més agradable i eficient la conducció, per exemple evitant perdre tant temps en embossos, Nissan dotarà els seus vehicles amb l’assistent personal *Cortana, fruit del recent acord aconseguit entre l’Aliança Renault-Nissan i Microsoft. En un futur menys llunyà del que ens imaginem, aquest assistent virtual del nostre Nissan serà capaç de detectar els embossos i oferir alternatives a ells, calculant l’itinerari més eficient a temps real, en funció de la situació del tràfic.

*Cortana també se sincronitzarà amb l’agenda del conductor i li recordarà les seues cites o compromisos. De la mateixa manera, quan arribem a la nostra destinació, podrem baixar-nos del cotxe i demanar-li al sistema que aparque ell solament. Sembla ciència ficció, però a curt termini ja serà una realitat gràcies a assistents virtuals com *Cortana i a la interacció amb la Intel·ligència Artificial.

Amb *Cortana, Nissan aportarà tots aquests beneficis al conductor mentre circule per ciutat o per carretera. El sistema permetrà al vehicle adaptar-se a la configuració personalitzada del propietari, i fins i tot comprendre les preferències de diferents conductors, en el cas d’un vehicle compartit, perquè se senten com en el seu. A més d’ajustar les condicions de l’habitacle, *Cortana oferirà informació personalitzada, accés i diagnòstic remot, així com manteniment preventiu. També es desenvoluparan serveis i aplicacions que permeten seguir connectat amb el treball, l’entreteniment i les xarxes socials.

Gràcies a prestacions com l’anàlisi de veu de *Cortana, els conductors podran beneficiar-se del reconeixement de veu avançat integrat en el vehicle i de la interfície intuïtiva màquina-home (*HMI, per les seues sigles en anglès). D’aqueixa manera, la relació entre el conductor i l’assistent *Cortana serà bidireccional, sent el sistema capaç de realitzar preguntes i recomanacions a la persona tenint en compte la seua experiència d’ús.

A pesar que la implantació d’aquest tipus de tecnologies serà progressiva, un estudi recent[2] afirma que el 78% dels usuaris ja considera fiable l’assistència virtual a l’hora de cercar adreces d’interès i detectar les millors rutes per a arribar a elles. Així mateix, el 77% valora la capacitat d’aquests sistemes per a proporcionar entreteniment segons els gustos personals, i el 68% destaca la possibilitat d’accedir a notícies i informacions més rellevants per a ells.

La integració del sistema *Cortana de Microsoft és una peça més del *puzle que forma l’aposta de Nissan per la Mobilitat Intel·ligent. En ell, s’inclouen altres tecnologies com el Sistema de Mobilitat Autònoma Contínua (SAM), les proves de conducció autònoma per a serveis comercials amb la companyia japonesa d’Internet *DeNA, el llançament del nou Nissan *LEAF o la integració de la marca asiàtica en el projecte 100 *Resilient *Cities.

[1] http://inrix.com/scorecard/

[2] Estudie “AI-*Ready *or *Not: *Articifial *Intelligence *Here *We Menja!”, per *Weber *Shandwick i *KRC *Research (Octubre 2016)

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Cultura convoca ajudes econòmiques per a l’edició electrònica de llibres

La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ha convocat subvencions destinades a l'edició electrònica de llibres per un import de

Cerrar