L’ajuda destinada a l’educació disminueix per sisè any consecutiu

 La quantitat d’ajuda assignada a l’educació ha vingut disminuint durant sis anys consecutius, segons revela un document de política titulat Aid to education is stagnating and not going to countries most in need (L’ajuda a l’educació s’està estancant i no va dirigida als països més necessitats), publicat per l’Informe de Seguiment de l’Educació en el Món (GEM) de la UNESCO.

L’ajuda total a l’educació se situa en 12.000 milions de dòlars nord-americans,
un 4% menys que en 2010, mentre que l’ajuda total al desenvolupament durant el mateix període va augmentar en un 24%. L’ajuda a l’educació bàsica, que inclou l’ajuda a l’educació preescolar i primària, així com l’ajuda als programes d’educació i alfabetització d’adults, és de 5.200 milions de dòlars, la qual cosa suposa un augment pel que fa als 4.800 milions de 2014. Així i tot, aquesta quantitat és un 6% menor que la de 2010. L’ajuda a l’educació secundària, mentrestant, s’eleva a 2.200 milions de dòlars, la qual cosa representa un 19% del total de l’ajuda a l’educació.

L’anàlisi es basa en dades recentment publicades pel Comitè d’Ajuda al Desenvolupament de l’OCDE.

“L’ajuda segueix sent molt inferior a la quantitat necessària per a aconseguir l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4, la qual cosa posa en perill els nostres compromisos”, va declarar Irina Bokova, Directora General de la UNESCO. “Per a aconseguir els nostres objectius comuns en matèria d’educació, necessitaríem multiplicar l’ajuda almenys per sis, i aquesta hauria d’anar destinada als països que més la necessiten. No obstant açò, observem que els donants en l’àmbit de l’educació estan desviant la seua atenció dels països més pobres”, va advertir.

Els Estats Units i el Regne Unit segueixen sent els dos majors donants al sector de l’educació bàsica, però en el període 2014-2015 van reduir la seua assignació en un 11% i un 9%, respectivament. Noruega i Alemanya, mentrestant, van incrementar la seua assignació en un 50% i un 34%, respectivament.

A més, l’ajuda no s’està distribuint en funció de les necessitats. L’Àfrica Subsahariana, on viu la meitat dels xiquets sense escolaritzar del món, rep actualment menys de la meitat de l’ajuda a l’educació bàsica que rebia en 2002. Aquesta quantitat representa un 26% de l’ajuda total a l’educació bàsica, un percentatge amb prou faenes superior al 22% assignat a Àfrica Septentrional i Àsia Occidental, on viu el 9% dels xiquets sense escolaritzar.

A diferència de les tendències en l’ajuda bilateral a l’educació, l’Aliança Mundial per a l’Educació va destinar el 77% dels seus desemborsaments a l’Àfrica Subsahariana, i el 60% a països afectats per la inestabilitat i els conflictes.

El document ofereix exemples específics de cada país en els quals l’assignació de recursos es realitza en funció dels criteris del donant. Açò demostra que l’ajuda no s’assigna segons el nombre de xiquets sense escolaritzar per a finançar el cost d’aconseguir l’educació universal en cada país.

Si bé l’ajuda humanitària a l’educació ha aconseguit un màxim històric, amb un augment del 55% entre 2015 i 2016, aquest sector segueix rebent únicament el 2,7% de l’ajuda total disponible, la qual cosa representa un 48% de la quantitat que sol·licita.

El document assenyala tres grans propostes perquè els donants tornen a dirigir la seua atenció cap a l’educació:

Enguany la campanya de refinançament de l’Aliança Mundial per a l’Educació està intentant recaptar 3.100 milions de dòlars per al període 2018-2020, amb l’objectiu que es convertisca en una operació de 2.000 milions de dòlars anuals en 2020, o quatre vegades més que el nivell de finançament actual.
El Mecanisme de Finançament Internacional per a l’Educació proposat per la Comissió Internacional sobre el Finançament de les Oportunitats d’Educació Mundial afirma que per a 2020 podria recaptar al voltant de 10.000 milions de dòlars anuals en finançament addicional perquè els bancs de desenvolupament amplien les seues operacions relatives a l’educació i se centren en països d’ingressos mitjans i baixos.
El fons L’Educació No Pot Esperar creat en 2016 es proposa recaptar 3.850 milions de dòlars d’ací a 2020, la qual cosa transformaria la manera en la qual s’imparteix l’educació en situacions d’emergència.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha incrementat en un 667% la subvenció que destina a la ciutat d’Alacant per al foment de polítiques de mediació intercultural

La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha incrementat en un 667% la subvenció que destina a la ciutat

Cerrar