La tira de comptar valenciana aproxima el comerç hindú a la ciutat

Esta tradicional venda directa de productes va començar en el segle XII

 

La històrica pràctica valenciana de la tira de contar ha atret els comerciants hindús de l’estat de Chhattisgarh a la ciutat de València. La Junta de Comercialització de l’Estat de Chhattisgarh ha visitat la ciutat dins del programa de viatges a Israel i Espanya sobre les millors pràctiques en el desenvolupament de la cadena de valor del sector alimentari.

                    

El regidor de Comerç i president de Mercavalencia, Carlos Galiana, ha rebut el director addicional de la Junta Estatal de Comercialització de l’Agricultura de Chhattisgrarh y al subdirector d’Horticulture Collectorate, procedents de la ciutat de Raipur. L’interés generat per part d’esta forma de mercat a la ciutat ha sigut gràcies a l’enfocament i la gestió dels components i les diferents formes de la producció dels aliments valencians.

 

La tira de comptar és una tradició històrica amb inici en el segle XII, mitjançant la qual els agricultors i agricultores valencians venen directament els seus productes frescos de l’horta a la ciutat. Este sistema de venda anà reduint-se amb el temps però actualment té el seu espai a Mercavalència, nau de 6.000 m2 on convergixen 300 parades diàries. L’objectiu d’esta forma de comerç és expandir la venda directa de productors a tots els mercats municipals, a més de significar un potencial turístic per a la ciutat de València.

 

L’Ajuntament de València, mitjançant la Regidoria de Comerç, aposta per recuperar la importància de l’agricultura en la vida dels valencians i valencianes, a més de garantir la protecció d’un espai natural únic com és l’horta i posar en valor l’ofici de l’agricultor. A més de la nau de Mercavalència, esta pràctica tradicional té lloc setmanalment al Mercat del Cabanyal.

 

En este sentit, Carlos Galiana ha subratllat que “esta iniciativa s’emmarca dins dels objectius de Mercavalència que passen per estar més prop dels professionals de l’alimentació, ser referent en la promoció de productes de temporada i de proximitat i ser part activa en els processos cap a un nou sistema alimentari basat en tres pilars fonamentals: la conservació de l’horta local, la revitalització del xicotet comerç i la potenciació d’una cultura alimentària saludable”.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La segona fase de plantació del Parc Central comença a la tardor

Es plantaran mil arbres i 85 mil arbustos i herbàcies La plantació de la primera gran zona verda del Parc

Cerrar