La Generalitat garanteix l’activitat i continuïtat dels clubs nàutics i anuncia la pròxima concessió d’autoritzacions

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori garantirà l’activitat i continuïtat en els clubs nàutics i concedirà, abans del dia 19 de juny, les autoritzacions pertinents a aquells clubs nàutics de la Comunitat amb concessions caducades perquè continuen amb la seua activitat fins que es resolga els procediments de les concessions.

Cal recordar que, en aquests moments, es troben caducades les concessions d’un total d’11 clubs nàutics alguns d’ells des de fa més de 20 anys i que durant aquest temps han estat funcionant a través de prorrogues i autoritzacions.

Es tracta dels clubs nàutics de Cullera, El Perelló, Els Bassetes a Benissa, Altea, Devesa de Campoamor a Oriola, Vinaròs, Torre Perforada al Pilar de la Foradada, Moraira a Teulada, Costa Blanca a Alacant, Xàbia i Torrevella. A més d’altres dues concessions no gestionades per clubs nàutics com són Port Saplaya a Alboraia i Port Blanco a Calp.

En aquest sentit, el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo ha llançat un missatge de tranquil·litat a tots els usuaris dels clubs nàutics de Comunitat perquè “la continuïtat de les activitats està assegurada”.

A més, ha declarat que, la conselleria que dirigeix María José Salvador, està treballant en la redacció de les condicions de referència per a traure noves concessions, “algunes seran més complexes, ha especificat especialment, aquelles on hem de millorar la relació port-ciutat”. Per a açò es realitzarà prèviament un projecte d’ordenació port-ciutat en alguns casos de forma coordinada amb els ajuntaments, ja que, cal tenir en compte que en molts ports se situen en la seua major part en el front urbà i s’han de prendre mesures per a l’ordenació de tot el seu entorn per a la seua integració en el municipi.

Per açò, ja s’ha publicat la licitació de la redacció de les propostes d’ordenació urbana dels ports de la Generalitat de Vinaròs, Borriana, Cullera, Dénia, Xàbia i Altea.

“L’objectiu final, ha dit Domingo, és realitzar una correcta connexió del port amb la ciutat i que siga compatible amb el bon funcionament dels usos portuaris”. Els contractes per a la redacció de projectes, licitats per 210.540 euros i el termini d’execució és de 12 mesos, hauran d’incloure la informació actual de cadascun dels ports, la seua anàlisi i diagnòstic i la proposta d’ordenació.

“Per tant, -ha explicat- mentre no es dispose del document que arreplegue la proposta d’ordenació del front port/ciutat d’aquests municipis no pot seguir-se el procés d’atorgament de concessió”.

Davant açò, i d’acord amb el que es disposa en l’article 23 de la Llei de Ports, se seguirà atorgant la pertinent autorització per termini màxim de tres anys perquè els clubs nàutics puguen seguir la seua activitat i ocupar les instal·lacions nàutic esportives, fins que es resolga els procediments de les concessions.

Actualització del valor de les instal·lacions

D’altra banda, i d’acord amb el que es disposa en la Llei de Port de 2014 impulsada per l’anterior govern i consensuada amb els propis clubs, s’ha d’aplicar tant en les noves autoritzacions com per a poder licitar les noves concessions, una actualització de la valoració dels béns i instal·lacions de cada port, ja que les valoracions de les concessions originals són molt antigues, algunes des de fa més de 20 anys.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
El Consell aprova l’avantprojecte de Llei per al Foment de la Responsabilitat Social que persegueix impulsar una contractació pública més transparent

El Consell ha aprovat l'avantprojecte de Llei, de la Generalitat, per al Foment de la Responsabilitat Social. La vicepresidenta i

Cerrar