La Diputació confia a trencar les barreres històriques del turisme després de superar les dos milions de pernoctaciones abans de l’estiu

L’estratègia de promoció turística empresa pel Govern Provincial i empresaris propicia un augment del 8% en viatgers
Martínez: “El turisme és ja un pilar econòmic i laboral per a Castelló i amb aquestes xifres anem camí d’un any de rècord”

8 de juliol. L’excel·lent comportament que està registrant el turisme augura un any de registres històrics per a la província de Castelló després que en els cinc primers mesos de l’any s’haja aconseguit superar la barrera de les dos milions de pernoctaciones. Açò permet confirmar les expectatives del Govern Provincial que enguany es puguen trencar totes les barreres històriques tant de turistes com d’ocupació en 2017.

En total, 2.045.144 pernoctaciones que tal com ha assenyalat el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, suposen un increment notable del 11% respecte al mateix període de l’any passat “i una demostració que apostar pel turisme és una de les millors fórmules per a atraure riquesa i creixement a la província”.

No en va, l’augment de les pernoctaciones entre els mesos de gener i maig arriba de la mà d’un també important increment en el nombre de viatgers. Així, durant els cinc primers mesos de 2017 han arribat a Castelló un total de 551.072 turistes el que suposa un 8% més que en els mateixos mesos de 2016.

Tot açò gràcies a la recuperació del mercat nacional però, sobretot, a l’ambiciosa política de promoció turística empresa pel Govern Provincial de la mà del empresariado de la indústria turística de Castelló per a afermar al turisme com “un sector productiu de primer ordre i un pilar fonamental sobre el qual se sustente el teixit econòmic i laboral de Castelló. El turisme és ja una font de riquesa per als nostres pobles i ambicionem multiplicar aqueixa realitat perquè cada vegada arriben més visitants i amb ells més oportunitats als nostres pobles”.

Per a açò, al llarg de l’any la Diputació invertirà a través de l’àrea de Turisme un total de 5.125.202 euros que, ha incidit Martínez, “estan permetent que cada dia més potencials visitants, tant a Espanya com a Europa, coneguen Castelló, el seu inesgotable patrimoni, i ens vegen com un opció idònia per a les seues vacances”.

Amb aquest objectiu, el Govern Provincial ha dut a terme nombroses accions estratègiques de promoció tant en les principals regions emissores de turistes, com ha succeït en el primer tram de l’any de la Comunitat Valenciana, Catalunya i Madrid, com d’aquells països que per proximitat, o connexió directa amb l’aeroport, més turistes envien. És el cas de França, capdavanter en el rànquing de turisme estranger amb un 23%, Alemanya (12,84%) i Regne Unit que amb un 11,39% i gràcies als vols directes des de Castelló amb Londres i Bristol, ja va registrar el passat any el major increment respecte a 2015 amb un 30,42%.

Incremente ocupació turística
Tot açò es tradueix, tal com ha remarcat el vicepresident de Turisme, “en més i millors oportunitats laborals que “fan que el turisme siga cada vegada més un espai d’oportunitats on els castellonencs troben una estabilitat laboral”.

I és que el full de ruta marcat des de la Diputació al costat del empresariado turístic perquè l’ocupació “siga una opció laboral tot l’any i no solament en temporada alta”, ja ha permès que sense anar més lluny en l’acumulat d’aquests cinc primers mesos de l’any 18.549 castellonencs de mitjana emprats cada mes.

Així, la quota del percentatge sobre el total de la població emprada ascendeix fins al 9%, amb un increment del 6,56% en ocupació turística amb respecte gener a maig del 2016 “demostrant que el turisme és ja una opció de treball para milers de castellonencs i no únicament durant els tres mesos d’estiu”.

Més de 850.000 turistes a l’estiu
A aquestes xifres cal sumar-li la “excel·lent previsió turística” que llancen els indicadors de cara a la campanya estival durant els mesos de juliol, agost i setembre en els quals es preveu l’arribada de més de 850.000 visitants i més de 4,5 milions de pernoctaciones hoteleres.

“Les previsions turístiques per a juliol -ha recordat Martínez- superen el 91% en el litoral castellonenc sense explicar les reserves d’última hora i amb plena ocupació a Benicàssim i voltants durant la setmana del FIB. Són xifres que ens animen a seguir treballant per a fer que eix estratègic per a la Diputació que és la promoció turística redunde en més i millors oportunitats socials, econòmiques i laborals per a la nostra província i els seus municipis”, ha argumentat Martínez.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Arranca el 20º open Alicante de futvoley amb la disputa de la fase prèvia

L'arena de la platja de Sant Joan compleix 20 anys successius com a Seu Oficial, sent una de les seus

Cerrar