FGV inicia aquesta setmana la inspecció de túnels de Metrovalencia prèvia a l’auscultació que es realitzarà a partir de setembre

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà aquesta mateixa setmana una sèrie de visites i inspeccions als túnels de les Línies 1 i 2 de Metrovalencia, així com el branc entre les estacions de Jesús, Bailén i Xàtiva, per a comprovar l’estat de les voltes i revisar les infraestructures, de manera prèvia a les actuacions que ja tenia previstes l’empresa a través del contracte que permetrà, una vegada adjudicat, realitzar a partir de setembre una inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies.

Es tracta de la primera ocasió en la qual FGV ha planificat una revisió detallada de les seues infraestructures subterrànies, que en alguns casos compten amb quasi 30 anys en servei com el túnel de les actuals Línies 1 i 2 de Metrovalencia.
L’objectiu d’aquests treballs, dotats amb un pressupost de licitació de 462.280 euros per als anys 2017 i 2018, és conèixer l’estat actual de les instal·lacions i així determinar les actuacions i mesures necessàries en els 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies. Precisament divendres passat es van obrir les pliques econòmiques de la licitació.

Des de FGV s’ha considerat convenient realitzar aquest treball d’auscultació de les infraestructures subterrànies per a determinar la geometria actual dels túnels, realitzar un seguiment periòdic del seu estat i dur a terme un correcte pla de manteniment de la infraestructura de les línies, abordant amb la informació i inspecció periòdica que es vaja realitzant les mesures correctores a seguir, en funció de cada cas.

L’execució d’aquests treballs, que es realitzaran a partir de setembre, se sumisca a les intervencions que de manera programada es realitzen de forma periòdica en els túnels per al segellat de filtracions i goteres, així com el manteniment de la infraestructura i superinfraestructura de via, amb accions de bat i amolado de carril, revisió i inspecció de vies i de les línies aèries electrificades.

Aquestes intervencions garanteixen la qualitat i seguretat de les instal·lacions i perllonguen el temps d’utilització de la infraestructura i la seua fiabilitat, al mateix temps que afavoreixen un increment de la vida útil dels trens i redueixen el consum d’energia.

Informe de la incidència entre les estacions d’Àngel Guimerà i Túria

Respecte a la incidència registrada dijous passat 6 de juliol en el tram comprès entre les estacions d’Àngel Guimerà i Túria, pertanyents a les Línies 1 i 2 de Metrovalencia, l’informe elaborat per part dels tècnics de FGV assenyala que el despreniment parcial d’una barra metàl·lica sobre la catenària va interrompre la normal circulació de trens en aquest punt. Una peça que estava recolzada en els hastiales del túnel i en el cant de la llosa superior del mateix i que, segons l’informe tècnic, no tenia cap missió estructural, per la qual cosa no s’ha produït cap minvament quant a la infraestructura del túnel.

Aquesta peça formava part d’una estructura metàl·lica auxiliar, instal·lada en la fase de construcció del túnel perquè recolzara sobre ella l’encofrat de fusta muntat en el seu moment per al hormigonado d’aqueix tram de llosa superior, així com per a suportar el pes de la llosa executada en la fase d’enduriment del formigó. Una vegada forjat i guarit aquest formigó, l’estructura metàl·lica auxiliar va deixar de tenir utilitat.

La incidència es va registrar a les 9 hores del dijous, i al principi només va afectar al tram Ángel Guimerà-Túria. Posteriorment a partir de les 11:30 hores, quan es van iniciar els treballs de reparació, va ser necessari per qüestions tècniques i de seguretat tallar la circulació fins a les 14:30 hores entre les estacions d’Entroncament – València Sud, tram corresponent a les Línies 1, 2 i 7. En els treballs de reparació es van emprar dues dresinas i la plataforma-grua i va ser necessari tallar tensió i crear una zona neutra en el tram entre les estacions d’Entroncament i València Sud.

Després de la inspecció visual realitzada aqueix mateix dia pels tècnics de FGV, es va poder comprovar que la resta de l’estructura auxiliar es trobava ben recolzada, tant en hastiales com en el cant de la llosa superior, no suposant risc per a la circulació.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La BNE proposa cedir el tercer exemplar del Dipòsit Legal a les Comunitats Autònomes València es va mostrar interessada a rebre aquests fons

El Ple de la Conferència Sectorial de Cultura celebrat ahir 10 de juliol, presidit pel Ministre d'Educació, Cultura i Esport

Cerrar