El Consell apel·la a la responsabilitat de la societat per a evitar negligències que puguen ocasionar incendis forestals

El Consell apel·la a la responsabilitat de la societat per a evitar negligències que puguen ocasionar incendis forestals
La Conselleria d’Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural apel·la a la responsabilitat de la societat per a evitar negligències que puguen ocasionar incendis forestals, davant l’ona de calor que travessa la Comunitat Valenciana.

Els incendis no solament afecten a la vegetació i la fauna salvatge, sinó que posen en risc tant béns com les vides de les persones afectades i les dels qui han de defensar aqueixes propietats i extingir els incendis.

Amb la finalitat de reforçar la conscienciació davant el risc d’incendi, el Consell ha intensificat la campanya de sensibilització per a prevenir el risc d’incendis forestals, que amb el lema ‘Stop al Foc, la teua actitud pot marcar la diferència”, ja es va iniciar en el mes d’abril, a través de missatges en radi, premsa escrita i mitjans digitals.

La campanya es reforça ara i es perllongarà fins al mes de setembre, centrant els missatges en la importància d’evitar conductes de risc en l’ús del foc que puguen provocar una ignició i a tenir actituds cíviques responsables enfront dels incendis forestals.

L’objectiu dels missatges consisteix a sensibilitzar al ciutadà sobre el perill que comporta la imprudència i el descuit de l’ús del foc en la muntanya. Per a açò, recorda factors de risc com les barbacoes, l’ús de petards, les fogueres i els cigarrets i malament apagats i les seues conseqüències, i ofereix recomanacions per a disminuir el risc per activitats imprudents, a més de promoure hàbits i actituds responsables i alertar sobre el perill d’incendi forestal en la interfície urbà-forestal. Referent a açò, cal recordar que està prohibit encendre foc en terreny forestal en les èpoques de major risc.

Per a la seua difusió, la campanya desplega una àmplia estratègia de comunicació en diferents mitjans: televisió, ràdio, premsa escrita, publicitat exterior (cartells, tanques i autobusos urbans i bussi) i mitjans online, entre uns altres.

Des del dia 5 de juny sis línies d’autobusos urbans de les ciutats de València, Castelló, Alacant i Elx (en concret 6 línies: dues línies de l’EMT a València i una línia en la resta de poblacions) estan difonent els missatges de la campanya en la seua part posterior i laterals. Des del dia 12, aquesta acció s’ha vist reforçada amb la instal·lació de 16 tanques publicitàries, de 8×3 metres, en d’altres emplaçaments estratègics, on l’afluència per desplaçament de la població cap a àrees de muntanya o zones forestals és massiva. S’han instal·lat set tanques en les eixides de València, quatre a Alacant, tres a Castelló i dues a Elx.

A partir del 26 de juny, aquestes accions es completaran amb una intensiva onada de nous missatges que s’emetran a través de diversos suports amb l’objectiu d’ocupar el major nombre d’espais de comunicació possibles. S’ha realitzat un espot de 20′ de durada per a la seua difusió a través de les diferents televisions tant d’àmbit local com a autonòmic, s’emetran diversos tascons de radi, es publicaran anuncis en premsa escrita i mitjans online i s’utilitzaran les xarxes socials per a fer arribar els missatges al major nombre possible de població.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Castelló instal·larà una xarxa d’estacions meteorològiques que permetrà activar protocols preventius davant emergències

  La informació obtinguda activarà alertes davant el risc d'incendis forestals, d'inundacions o en episodis de forts vents Castelló comptarà

Cerrar