Comunicat de *Fotur pel que fa a l’estacionament en el carril bus a la nit

Avui s’ha aprovat en el Ple de l’Ajuntament de València la moció del Govern tripartit, sobre l’estacionament en el carril bus a la nit, alternativa a les presentades per Ciutadans i el Partit Popular. En aquesta, la Junta de Govern ha acordat impulsar la mesura de protecció del carril bus, en la qual, si quan es va imposar, es va ajornar a maig, en l’alternativa aprovada avui, no es concreten terminis.

El Regidor de Mobilitat exposava que s’havien creat uns vint-i-cinc pàrquings en els últims anys i que s’havia estat parlant amb ells per a establir una tarifa plana que rondaria entre els tres i set euros. Però aquestes tarifes “reduïdes” són, de moment, propostes que els pàrquings ni tan sols han acceptat encara, i que no se sap si ho faran. Pel que la solució que proposa *Grezzi, a l’eliminació de les places d’aparcament en el carril bus, ni tan sols és una solució real al problema creat per aquesta prohibició.

Des de *FOTUR, ja ens hem pronunciat en contra d’aquesta mesura, i no solament de la mesura, si no de la forma d’aplicació, en la qual no s’ha escoltat a totes les parts implicades, inclosa la nostra Federació –presentem per registre d’entrada formar part de la taula de treball, i ni se’ns ha contestat-. Des d’aquesta Federació sempre hem estat oberts al diàleg. Però sembla ser que el Regidor de Mobilitat, no vol escoltar-nos.

El nou President de l’Associació d’Empresaris de Sales de Festa, Ball i Discoteques (*AEDIVA), *Kike Sagristà es ha pronunciat sobre aquest tema: “La mesura adoptada pel Govern municipal va afectar indiscriminadament al nostre sector. Sota el meu punt de vista, pinso, que el que s’ha comentat fins ara de la tarifa plana dels pàrquings, de set euros, és un pegat. Aquest preu que el consumidor va a haver de pagar per a poder eixir per la ciutat de nit, va influir, i molt, al sector de l’oci nocturn. I no solament ens va a afectar a nosaltres, sinó també a aquells veïns que no tenen plaça de garatge i que deixen el cotxe en el carrer entre setmana, i que compten amb aqueixa plaça del carril bus. Aquest Govern hauria d’escoltar al motor de l’economia de València, que som el xicotet i mig empresari, i no solament a les associacions xicotetes de veïns”.

*FOTUR ha estat en el Ple per a assistir a la votació. Ha assistit, que no intervingut en el torn de paraula. Se’ns va dir que no podíem intervenir, ja que no som una *entidadn municipal. Fins a ací, bé. No intervenim. Però una vegada ja havien finalitzat els torns de paraules de les associacions, l’Alcalde de València, el Sr. Ribó, ha permès la intervenció “excepcional” d’una associació, que no havia demanat mitjançant registre d’entrada aquesta intervenció, i que com no, ha parlat a favor de la mesura del Regidor *Grezzi. Una altra vegada més, a *FOTUR, se li ha deixat fora.