Compromís demana responsabilitats a Isabel Bonig després de desautoritzar de forma clara el Govern el seu tercer fil

L’executiu contínua sense dissipar els dubtes sobre el desenvolupament de les comunicacions cap a Catalunya i Europa

Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han exigit a Isabel Bonig i a Miguel Barrachina “responsabilitats” pel balafiament comès amb l’execució del tercer fil entre Castelló i València quan tothom, classe empresarial inclosa li deia que aquesta mesura no era una bona idea, que podia hipotecar les nostres possibilitats i col·lapsaria encara més l’actual infraestructura. “Malgrat tot açò”, va assenyalar Mulet “es va enrocar en la seua idea, va convèncer als titulars de Foment i ens deixa un empastre, que ha tingut un cost multimilionari per a les arques públiques pagat amb diners dels ciutadans que, amb el temps, ha quedat desacreditat amb les intencions del nou ministre i gràcies als informes tècnics i arguments de l’actual Consell, que ha fet veure als populars la inutilitat i falta de futur de la seua principal aposta ferroviària per als valencians”.

Tal prodigalidad amb els recursos amb tan poc criteri tècnic “és una demostració més de la nefasta marca Espanya que practica el Pàg. Un nou Castor pagat amb els diners de tots, un altre desaguisado dels qui es consideren grans gestors”.

Segons els representants de Compromís “la falta de respecte amb els interessos valencians per part de Foment es materialitza en totes les infraestructures. Mentre hi ha projectes clars d’alta velocitat des de Madrid a qualsevol punt de l’Estat, la connexió entre València i Catalunya o, la qual cosa és el mateix, amb Europa, queda relegada i es manté en el col·lapse. No és el nostre model ferroviari, però demostra el menyspreu continu. El coll de botella de Vandellòs, per a qualsevol tipus de tren, segueix sense solució. Es perpetua la finalització de la A-7. Aquesta autovia acaba avui a Vilanova i el ritme dels avanços per a la seua connexió amb l’Hospitalet són desesperantes, frenant les possibilitats d’aquestes comarques d’interior”.

Els senadors de Compromís es pregunten si les constants incidències s’han del cost de les infraestructures necessàries per a salvar el riu Ebre, a la incompetència de Foment i els seus titulars, als consells de personatges com Bonig i Borrachina o si el problema és polític i es diu Catalunya. “Seria totalment injust en un continent sense fronteres que el desenvolupament i les oportunitats dels valencians estigueren en dubte per qüestions polítiques i per la falta d’incapacitat del Govern per solucionar-les i que els continus canvis d’idea en el format de les infraestructures cap a Europa i retards en l’execució de contractes s’hagueren d’aquest motiu. Mentre se’ns retarda 20 anys i empobreix pressupostàriament com a societat de forma planificada i deliberada, altres zones competidores milloren les seues condicions i s’estan modernitzant. La vertadera locomotora de l’economia, que són les regions de l’Arc Mediterrani, segueixen estant maltractades i el que és pitjor, mantenen les seues esperances a força d’anuncis sense reflex pressupostari”, ha indicat el portaveu de Compromís en el Senat, Carles Mulet.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
La terrassa de BIOPARC Cafè continua al juliol amb els seus monòlegs “A la fresca”

• La terrassa d'estiu de BIOPARC Cafè proposa unes nits d'oci cultural ple de riallades els divendres 14 i 28

Cerrar