Castelló projecta un anell ciclista en el centre, completar la circumval·lació i una connexió per als vianants entre la Panderola i el Pinar

El regidor Rafa Simó destaca la recuperació de camins històrics com el Caminás amb 10 km de carril ciclista i per a vianants

Més protagonisme de vianants i ciclistes en la mobilitat urbana i racionalització del vehicle privat a través de tres nivells de circumval·lació. El regidor d’Ordenació del Territori i Mobilitat, Rafa Simó, ha avançat avui les línies estratègiques del Pla General de Castelló en matèria de mobilitat, que passen per ampliar els carrils i vies ciclistes, impulsar un anell ciclista en la ronda centre, ampliar les peatonalitzacions i completar la ronda de circumval·lació en el tram de 2,4 quilòmetres a l’oest de la UJI.

Simó ha destacat que “la mobilitat marca el model de ciutat que volem i encaixa amb el concepte d’infraestructura verda que planteja el Pla General”. A més de l’anelle ciclista per la ronda centre (ronda Millars, Magdalena, Cerdà de Tallada, Sanahuja, María Agustina, Governador, Casalduch, Orfebre Santalínea i ronda Millars), ha destacat que la nova planificació urbanística “projecta aprofitar camins històrics per a teixir una xarxa de carrils bici que a més de fomentar una mobilitat sostenible ajuden a potenciar els valors culturals, paisatgístics i socials d’aquests camins”. Així, el regidor ha destacat que es projecta una adequació integral del Caminàs amb 10,9 quilòmetres de nou carril ciclista i per a vianants compatible amb la circulació de vehicles des del límit del terme municipal amb Almassora fins al de Benicàssim, amb el que es facilita la connexió Nord-Sud.

També es preveu una actuació similar en el Camí Vinamargo i la seua prolongació urbana que creua la ciutat fins al parc Mèrida, amb un recorregut de 5,2 quilòmetres per a afavorir la connexió Aquest-Oest i la seua continuïtat a través d’un nou vial paral·lel a l’avinguda de l’Alcora fins a connectar amb la N-340, que sumarà altres 4,8 quilòmetres de vies ciclistes i per als vianants.
La conversió del riu Sec en un connector ambiental també tindrà la seua traducció a l’àmbit de la mobilitat, ja que es projecta habilitar carrils ciclistes i per a vianants en el seu recorregut des de la platja fins a la Universitat Jaume I i una mica més cap a l’Oest, amb altres 10,5 quilòmetres. A més, s’estendrà la xarxa de carrils bici urbans (inclou carrils bici segregats, zona 30, calles ciclistes, etc) per a eliminar les discontinuïtats en els traçats actuals i facilitar l’ús de la bicicleta en els trajectes urbans.

Amb l’objectiu d’afavorir l’ús privat de la bicicleta, Simó ha avançat l’engegada d’una prova pilot de aparcabicis privats per a augmentar la seguretat que s’engegarà en els pròxims mesos.

El regidor Rafa Simó també ha avançat que el Pla General planteja estendre la zona per als vianants entre el Raval de Sant Félix i el de la Trinitat, amb els diferents models existents, incloent el d’accés a residents, i ha avançat que es projecta la peatonalització entre el parc de la Panderola i el del Pinar, a través de les avingudes Sant Pere i Sebastián Elcano. “Acompanyarem aquestes mesures de solucions alternatives d’aparcament dissuasori que tinguen connexió amb transport públic, bancades ciclistes o que permeten els desplaçaments a peu, com a l’entorn de l’estació de trens, del pavelló Ciutat de Castelló o a l’entorn de l’Hospital General”, ha apuntat. En el cas del Grau, Simó ha explicat que s’està barrejant la possibilitat de situar-ho en els terrenys dels antics tallers del port, en el Serradal.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Francisco Varea aconsegueix el bronze en el Campionat d’Espanya d’Halterofília Sub-15

El haltera Francisco Varea, del València Club d'Halterofília, ha aconseguit la medalla de bronze, i amb açò el tercer lloc,

Cerrar