Castelló inicia una nova edició de la Fira de la Taronja amb punts de venda en tres places

La regidora d’Agricultura, Sara Usó, confia que aquesta campanya es complisquen les perspectives de “qualitat òptima de la fruita”

Castelló arranca aquest diumenge una nova edició de la Fira de la Taronja, impulsada per la Regidoria d’Agricultura per a potenciar la venda de cítrics locals directament des del camp al consumidor. Aquest primer diumenge haurà posats de venda en tres de les quatre places que formen part de la Fira: Fadrell, María Agustina i Juan Bautista Porcar. La regidora de Sostenibilitat Ambiental i Agricultura, Sara Usó, ha destacat que “es tracta d’una cita ja consolidada que es caracteritza per la qualitat de la fruita i la promoció dels cítrics de Castelló”.

Les varietats que es podran trobar aquest diumenge en les tres places són oronules, marisol, oroval i també es planteja la possibilitat que hi haja alguna mioro. Quant a la Clemenules, la considerada com a reina de les varietats, no s’espera que arribe fins a novembre. Com en edicions anteriors, el preu de la venda de la fruita serà de 2 euros per cada 3 quilos.

La campanya arranca amb “molt bones perspectives quant a la qualitat de la fruita que es posarà a la venda a causa que hi ha menys quantitat i, per tant, el calibre serà major”, segons explica César Roures, responsable tècnic de la Fira de la Taronja, en la qual també participen el Sindicat de Regs, Fepac-Asaja i el Coto Arrocero. L’horari d’obertura dels llocs serà de 9:00 a 14:00, sempre que quede fruita.

Usó ha confiat que es complisquen les perspectives de “qualitat òptima de la fruita” per a aquesta campanya i s’ha mostrat convençuda que “un any més la societat castellonenca respondrà i convertirà la Fira de la Taronja en un èxit i en el millor aparador de la nostra producció local”.

La Fira de la Taronja va finalitzar la campanya 2016-17 de venda de fruita a peu de plaça amb un total de 194.895 quilos de cítrics venuts, una dada que en paraules de la regidora d’Agricultura “va tornar a confirmar que s’ha establit una clientela fidel que demanda cítrics de Castelló que van de l’arbre a la taula”.

Cal destacar que en plena campanya productora citrícola s’aconsegueix els 40 llocs de venda directa tots els diumenges en quatre places de la ciutat: Fadrell, María Agustina, Juan Bautista Porcar i Na Violant. Enguany està previst que les accions de dinamització s’estenguen a totes les places encara que mantenint Fadrell com a punt de referència.

 

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Convocades les ajudes per a activar les economies locals de municipis costaners en mesos no estivals

El Patronat de Turisme de València ha convocat la nova línia d'ajudes per a activar les economies de municipis costaners

Cerrar