Camarena i Amstel presenten la primera iniciativa del seu nou acord de col·laboració, Canalla Bistro Pop Up

· Ricard Camarena i Amstel s’uneixen mitjançant un acord de col·laboració per a engegar durant els pròxims 2 anys una sèrie d’accions que impulsen la gastronomia i cervesa valencianes.

· La primera experiència conjunta és Canalla Bistro Pop Up, un espai gastronòmic efímer en la creació del qual ha participat l’artista faller Manolo García i que ofereix una selecció de plats emblemàtics de la trajectòria del restaurant més eclèctic de Camarena.

Res més canalla (ni més valencià) que muntar un restaurant perquè estiga obert poc més d’un mes. Però aquesta és precisament la nova proposta de Ricard Camarena i Amstel, que han col·laborat per a crear un espai gastronòmic efímer: Canalla Bistro Pop Up.

És la primera de les accions que Camarena i Amstel engeguen després de la signatura d’un acord de col·laboració per a impulsar la gastronomia i cervesa feta a València. “El nostre compromís amb tot el relacionat amb la gastronomia és natural, tant a nivell nacional com a la Comunitat Valenciana, on participem en esdeveniments com Gastrónoma, Bonica Fest o Forum Paella, a més de recolzar iniciatives com els Premis Cacau d’Or. La nostra admiració i compenetración amb el treball de Ricard, com a cuiner de primer nivell, creiem que va a donar uns fruits molt interessants, per a nosaltres és molt important que aquesta unió ajude a visibilizar i dinamitzar el sector”, ha declarat Alejandro Rodríguez, Responsable de Relacions Institucionals de HEINEKEN Espanya per a Llevant.

Durant 5 anys, el cuiner ha col·laborat amb les cerveses internacionals del grup HEINEKEN Espanya, “però el pas a AMSTEL ha sigut natural perquè compartim molts valors, com la qualitat, el gust per les coses ben fetes, i sobretot la proximitat i la inclinació al territori. És una cervesa que s’elabora a escassos quilòmetres dels nostres restaurants a València i, com nosaltres, que està molt vinculada al seu entorn”, ha apuntat Camarena.

El denominador comú ‘fet a València’ és, precisament, un dels punts clau d’aqueixa unió, un caràcter valencià que queda patent en la primera proposta conjunta de Amstel i Camarena. Es tracta Canalla Bistro Pop Up, un espai efímer en la creació del qual i disseny han col·laborat l’artista faller Manolo García i UvedeUve Comunicació.

CANALLA BISTRÓ POP UP, UN LOCAL EFÍMER

Mentre el local del carrer Ruzafa roman tancat, es ret homenatge als seus cinc anys de trajectòria en la seua versió Pop Up, situada en el Mercat de Colón (enfront d’Habitual, un altre dels restaurants de Camarena). Aquest curiós espai té un aforament per a 70 persones i durant poc més d’un mes va a obrir totes les nits, a més dels divendres, dissabtes i diumenges al migdia.
Amb la fusta com a protagonista i picades d’ullet a l’art urbà, el local està replet de referències a l’ambient multicultural que caracteritza a la seua proposta gastronòmica. A més, l’art està present amb les exposicions de les artistes valencianes Gisela Talita, que s’inaugurarà el 17 de febrer, i Espinac Explosiu, a partir del 31 de febrer. També amb la mostra de les il·lustracions realitzades per la valenciana Carla Fuentes i el basc Ibán Barrenetxea per a la col·lecció especial de Amstel, amb motiu de la seua pel·lícula El Pilotari i la Fallera. “La nostra idea és oferir una experiència única, tant gastronòmica com espacialment, amb estímuls per a tots els sentits, de manera que els amants de la cuina de Ricard puguen gaudir de les seues millors creacions però també perquè puguen acostar-se a ella els qui encara no han tingut ocasió de catar-la. Volem que troben en aquest espai l’ambient i una selecció dels plats més emblemàtics de Canalla Bistro”, apunta Alejandro Rodríguez, Responsable de Relacions Institucionals de HEINEKEN Espanya per a Llevant.
En la presentació d’aquesta proposta, Camarena ha confeccionat un menú especial, destacant les influències d’altres cultures gastronòmiques i el producte ‘de la terreta’, que aporta a les seues creacions un caràcter singular. Els plats s’han anat maridando amb diferents elaboracions de la gamma Amstel (Amstel 100, Amstel Or i Amstel Radler), enriquint a nivell organoléptico les propostes i com a mostra de l’aliança entre el cuiner i la cervesa valenciana.
Algunes d’aquestes aliances han sigut, per exemple, l’assemblatge entre la ‘Amanida de cintes de carbassó, sèsam i parmesano’ i Amstel Radler; la trobada entre el ‘Nigiri d’ànec Pequín amb api, porro i hierbabuena’ amb la Amstel 100% o el perfecte maridatge entre el ‘Sandwich de Pastrami fet a casa’ de Camarena i Amstel Or.
Així doncs, l’esdeveniment ha servit per a portar a la taula un agermanament que en els pròxims mesos es plasmarà en esdeveniments, iniciatives i altres proposades culinàries que uniran a dues dels símbols de la gastronomia més inquiets i genuïnament valencians.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Economia Sostenible trasllada als grups parlamentaris l’Acord de la Llotja sobre comerç per agilitzar la seua aprovació i tramitació

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i el director general de Comerç i Consum, Natxo

Cerrar