Aquestes Fogueres, Amstel convida a recuperar el costum d’anar al Postiguet com a marca la tradició

Art, color, pólvora, creativitat i música! Les cercaviles, les revetles, les xarangues… els carrers de la ciutat, els racós i barraques s’omplen de cançons, balls i alegria en Les Fogueres de Sant Joan. “Aquestes festes reflecteixen el caràcter alegre, divertit i obert dels alacantins. I enguany ens hem fixat en una de les seues cançons més icòniques”, ha anunciat Alejandro Rodríguez, Manager de Relacions Institucionals Llevant de HEINEKEN Espanya.
En 1973, el còmic José Arques va improvisar una tornada per a animar una rifa amb la qual arreplegar fons per a la Foguera Campoamor. Així va nàixer ‘La manta al coll’, a la qual poc després posaria música el també alacantí Manuel García. Poc podien imaginar llavors que aquesta divertida tonadilla es convertiria en la banda sonora de les celebracions de la ciutat, que s’estendria a tota la Comunitat Valenciana i que fins a eixiria fora de les nostres fronteres, convertint-se en sinònim de festa sense perdre el caràcter genuïnament alacantí.
Aquestes Fogueres, Amstel va a engegar una sèrie d’accions al voltant d’aquesta cançó tan autènticament ‘foguerera’, convidant als alacantins a recuperar la tradició que es reflecteix en la seua tornada: anar a la platja del Postiguet amb la manta al coll i el cabasset.


“Per a començar, tots els alacantins que vulguen sumar-se a la reivindicació d’aquest himne tan propi de la ciutat i de les seues festes, van a poder portar-ho amb si, literalment, ja que hem creat una col·lecció de polseres que en el seu teixit al·ludeixen a la tornada de la cançó”, ha comentat Rodríguez.
Per a aconseguir una de les milers de polseres amb diversos dissenys diferents, el 8 de juny s’engega una promoció en els bars i restaurants de la ciutat. Fins a esgotar existències, a partir del 19 de juny es podrà arreplegar realitzar el canvie en la Casa de la Festa (c/Bailén 20) i en la Terrassa Sotelo (Plaza Calvo Sotelo s/n). Amb cada terç de la gamma Amstel (Amstel Or, Amstel 100%, Amstel Radler i Amstel 0,0), el barista lliurarà un bo. Reunint 4 i presentant el DNI, els majors de 18 anys podran retirar la seua polsera (establint-se un màxim de 6 polseres per persona i dia).
EL 17 DE JUNY EN LA PLAÇA DELS ESTELS, AMSTEL DESVETLARÀ LA SEGÜENT ACCIÓ D’AQUESTES FOGUERES
El President de la Federació de Fogueres, Manuel Jiménez, ha valorat molt positivament aquesta iniciativa ajuste a la cançó més popular dels Fogueres. “Amstel col·labora amb la festa des de fa dècades i sempre impulsant de manera original els seus trets més característics”, ha assenyalat Jiménez, en referència a anteriors accions com el ‘Cabiar amb B de Bacora’ (https://www.youtube.com/watch?v=0ymsaxxhs4g), on es va posar el focus sobre les tradicions culinàries de la festa; la volta de rosca que es va donar a la Banyà (https://www.youtube.com/watch?v=wkyuhejd-iu) amb una cançó en la qual s’agraïa la labor dels bombers; o la ‘Mascletà per a Vibrar’ (https://www.youtube.com/watch?v=2cio140e6ne) amb la qual l’any passat es va retre homenatge a la riquesa sensorial de la cultura pirotècnica.
Des de Amstel s’ha agraït l’oportunitat de treballar amb l’Ajuntament, la Federació de Fogueres i les comissions de festes per a fer créixer Els Fogueres cada any. “Fem un gran esforç perquè som la cervesa d’ací, l’única de marca que s’elabora a la Comunitat Valenciana. Estem en la vida quotidiana dels alacantins, en els seus bars, les seues tendes, les seues cases. I no podem faltar en un dels moments més importants de la vida de la ciutat, en les seues festes”, ha afirmat el Manager de Relacions Institucionals Llevant de HEINEKEN Espanya.
Enguany, Amstel patrocina a la Federació en els seus actes oficials més destacats: la gala del Port, l’elecció de la Bellea del Foc així com la seua Festa de Proclamació. A més, patrocina importants fites del calendari festiu institucional, com l’Exposició del Ninot o el Certamen oficial de Paelles. I és el patrocinador del concurs i del tret de totes les mascletaes diürnes en la Plaça dels Estels.
Precisament en aquest entorn, el 17 de juny es desvetlarà la següent acció de la companyia per a aquestes Fogueres. “Encara no podem avançar gens, però us aconsellem estar atents per a no perdre-us el que estem preparant perquè va a ser alguna cosa completament nou”, ha afirmat el Manager de Relacions Institucionals Llevant de HEINEKEN Espanya.
La Bellea del Foc, Sofia Escoda, ha admès estar impacient per saber més i ha convidat a tots els alacantins a sumar-se a recuperar la tradició d’anar al Postiguet com a marca aquesta cançó “tan unida a la nostra festa”. Una reivindicació que estarà present en els carrers i esdeveniments oficials, però que també tindrà especial importància en les xarxes socials a través del hashtag #ArreandoXimPamPum.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Estel Galícia llança una edició especial per a celebrar la nit de Sant Joan

Estavella Galícia acompanyarà enguany la celebració de Sant Joan amb el llançament al mercat, per segona vegada, d'una nova edició

Cerrar