50 adolescents ajudaran a definir La Marina de València a través d’un innovador projecte educatiu.

– Del 14 d’abril al 2 de juny, Surem La Marina Living Lab oferirà tallers a joves de 12 a 14 anys per a implicar-los en l’activació del front marítim.

A través de la metodologia aprenentatge-servei, els participants desenvoluparan competències emocionals per a involucrar-se en les necessitats del seu entorn.

– Les inscripcions poden realitzar-se a través del web www.lamarinadevalencia.com, fins al 10 d’abril.

València, Totes els dissabtes al matí, des del 14 d’abril al 2 de juny, La Marina de València desenvoluparà tallers dirigits a un grup format per cinquanta joves entre 12 i 14 anys, procedents especialment dels IES

dels Poblats Marítims. Surem La Marina Living Lab és un projecte educatiu innovador que el seu objectiu principal és implicar als adolescents en la definició i activació de La Marina de València, un espai públic que està obrint-se a la ciutat i reinventant-se a través de la innovació i processos de participació ciutadana. Involucrar especialment als veïns dels Poblats Marítims és essencial per al Consorci València 2007, gestor de La Marina, en els seus propòsits estratègics d’apropiació ciutadana i activació productiva del front marítim.

Surem La Marina Living Lab es desenvoluparà a través de la metodologia educativa “aprenentatge- servei”, que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte en el qual els participants es formen en competències per a implicar-se en necessitats reals de l’entorn. El projecte està organitzat per  SURA, una associació valenciana sense ànim de lucre que naix del  “compromís social i la necessitat de canviar la nostra realitat”. SURA pertany a l’Associació Europea d’Escoles de Segona Oportunitat i es dedica a realitzar intervenció socioeducativa basada en metodologies d’èxit i dirigida especialment al col·lectiu de menors amb el risc d’exclusió social.

Descripció de les sessions

Els tallers es realitzaran els dissabtes de 11h a 13h en La Marina de València i seran conduïts per professionals reconeguts en diferents disciplines.

“Estimar l’espai en el qual vivim és l’instrument més potent per a transformar-ho”, afirmen des de SURA. Un dels propòsits concrets de Surem La Marina Living Lab és definir l’espai de la Marina de València a través dels valors. El punt de partida és convertir el front marítim en un lloc pensat i creat per les persones que ho usaran i que seran el centre d’un projecte les premisses del qual són la innovació i la inclusió.

La finalitat de les tres primeres sessions és experimentar i reflexionar sobre la importància de saber-se generar benestar i saber crear espais emocionals positius. L’objectiu és empoderar els joves com a elements principals de transformació. A través de les emocions positives i del sentiment de pertinença a un espai i/o comunitat, s’aconsegueix que els participants se senten agents protagonistes del canvi i millora dels espais urbans que els envolten.

El programa parteix de la teoria de les cinc competències emocionals que la Universitat de Barcelona considera com el conjunt de coneixements, capacitats, habilitats i actituds necessàries per a prendre consciència, comprendre, expressar i regular de forma apropiada els fenòmens emocionals.

Durant la quarta i cinquena sessió, els joves aprendran diferents tècniques de dinamització, comunicació i bon tracte per a liderar accions que acosten La Marina de València a les entitats, comerciants i veïnat de la zona. A partir de diferents activitats, practicaran els mecanismes de participació ciutadana i fomentaran les relacions intergeneracionals.

En la sisena sessió, es realitzarà un treball de recopilació i anàlisi de la informació arreplegada en la seua interrelació amb la gent dels Poblats Marítims. A partir de les conclusions extretes, podran realitzar una definició conjunta de La Marina de València.

Totes aquestes activitats culminaran en la creació de diferents obres, com un curtmetratge, protagonitzat pels participants, sobre què volen que siga La Marina de València. Els joves també realitzaran una escultura urbana col·lectiva, composta per objectes personals de cadascun d’ells, com a símbol La Marina com un espai construït amb la implicació de totes i tots.

A més del propòsit específic d’implicar-se en la transformació de La Marina de València, els objectius generals del projecte són millorar la participació, el compromís social i la responsabilitat ciutadana en la societat democràtica; enfortir el sentiment de pertinença; contribuir a crear confiança i seguretat entre la població; millorar l’autoestima i la auto imatge dels ciutadans afavorint la confiança; consolidar valors i normes que aporten cohesió social; impulsar la comunicació entre els diferents sectors de població i promoure la capacitat d’iniciativa i emprenedoria.

 

 

La metodologia aprenentatge-servei

 

 

 

Aprenentatge- servei és una metodologia educativa a través de la qual les persones desenvolupen competències que els permeten implicar-se en les necessitats reals d’una comunitat. Estes experiències contribueixen a la formació d’una societat activa, participativa i responsable, i faciliten també la inserció en el món del treball.

 

 

En els últims vint anys, el concepte “aprenentatge-servei” s’ha difós internacionalment. En molts països, esta proposta pedagògica s’està introduint com a obligatòria en l’educació secundària, donat el seu resultat positiu tant en termes d’èxit escolar com en l’adquisició de compromís social dels adolescents.

 

 

Les pràctiques que vinculen aprenentatge i servei solidari permeten als estudiants aplicar l’après al servei de la comunitat i, simultàniament, adquirir nous coneixements i posar en joc competències en contextos reals. Els participants troben sentit al que estudien quan apliquen els seus coneixements i habilitats en una pràctica pel benefici comú.

 

 

La Marina de València Living Lab

 

 

 

Surem La Marina Living Lab s’emmarca en La Marina de València Living Lab, un ecosistema experimental obert, basat en els processos de creació col·lectiva per a dissenyar un espai públic inclusiu i innovador. En este context, ja s’ha desenvolupat en La Marina el congrés internacional Transmaking Spring Academy i al juny es realitzarà el congrés Smart Cities for Smart Citizens, entre altres accions que formen part d’una programació contínua.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Recepta: Llesques amb ou d’orxata de Xufa de València

Sí, sí, com ho senten: llesques amb ou d'orxata. Una de les especialitats més tradicionals de la Setmana Santa, les

Cerrar