3.000 bars i restaurants de la Comunitat Valenciana participen en el pla integral per a incrementar la taxa de reciclatge de vidre a l’estiu

 Més de 3.000 bars i restaurants participen en la campanya ‘Pren nota, recicla vidre’ de Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat de residus d’envasos de vidre a Espanya. La iniciativa té l’objectiu d’incrementar el reciclatge de vidre durant els mesos estivals.

Ecovidrio realitzarà 12.200 visites d’informació i sensibilització als professionals hosteleros, lliurarà 1.540 poals especials per a facilitar la labor de reciclatge i vinilará 322 contenidors, adaptats a les necessitats del sector, amb motius estiuencs. A més, l’entitat reforçarà la freqüència de recollida d’envasos de vidre. La col·laboració de bars i restaurants és fonamental per a incrementar la taxa de reciclat de vidre, ja que generen quasi el 50% dels residus d’envasos de vidre que es posen en el mercat.

Segons Roberto Fuentes, Gerent de Ecovidrio: ‘La Comunitat Valenciana segueix demostrant any rere any el seu compromís amb el reciclat de vidre. Aquesta iniciativa va aconseguir incrementar el reciclat de vidre un 12% en les poblacions que van participar. Aquest estiu podrem tornar a constatar que l’avanç cap a un model més sostenible és possible gràcies a la col·laboració de ciutadans i professionals hosteleros. Junts, serem capaços de continuar augmentant la taxa de reciclat de vidre”.

L’estiu és un dels moments de major augment del turisme i del consum, així com el període en el qual es recicla un terç del total de l’any. De complir-se les previsions, amb el vidre reciclat en les localitats participants en el pla a la Comunitat Valenciana, es reciclarà suficient vidre com per a evitar l’emissió de més de 8.800 tones de CO2 a la atmosfera, un benefici per al medi ambient similar a retirar de la carretera més de 2.000 cotxes.

En aquesta edició un total de 25 municipis s’uniran a la iniciativa. Entre ells, algunes de les localitats amb major pes turístic en la regió com: Dénia, Xàbia, Altea, Alacant, Torrevella, Benidorm o Gandia.

Durant aquest estiu, la campanya preveu aconseguir a 7.500 establiments hosteleros pertanyents a 74 municipis costaners de tota Espanya. A més, comportarà una ambiciosa dotació de mitjans al sector hostelero amb la instal·lació de més de 200 contenidors adaptats i el lliurament de més de 2.000 poals especials.

Ángel León, impulsor de l’hostaleria sostenible

Ángel León, conegut com a ‘Xef del Mar’ i impulsor de la sostenibilitat en l’alta cuina amb iniciatives com el reciclatge de peixos descarte, és l’ambaixador de la campanya ‘Pren nota, recicla vidre’. El xef ha creat un gelat marí sostenible i ha realitzat una crida a ciutadans i professionals de l’hostaleria per a animar-los a reciclar vidre en aquesta època. Els establiments hosteleros concursaran per guanyar una classe magistral amb Ángel León, en el restaurant guardonat amb dos estels Michelin, Aponiente.

Noticies en Valencià Alacant, València i Castelló Notícies d'actualitat de la Comunitat Valenciana. Notícies, reportatges, vídeos i articles, agenda, festes, receptes de cuina en valencià

Deja un comentario

Leer entrada anterior
Samsung DeX ja està disponible a Espanya

Samsung DeX transforma qualsevol lloc en un lloc de treball amb una experiència d'escriptori completament segura i productiva Madrid, 4

Cerrar